نه به ممنوعیت Rote Hilfe

در مقابل تلاش برای ممنوعیت Rote Hilfe باید ایستاد

حسن معارفی پور

وزیر آلمان هورست زیهوفر خواهان ممنوعیت Rote Hilfe یعنی کمک سرخ شد. کمک سرخ متشکل از ۹۰۰۰ فعال سیاسی، به ویژه وکلای مجرب و کار کشته است، که در ارائه ی خدمات مجانی به فعالین سیاسی چپ، کمونیست و آنارشیست در سراسر آلمان اکتیو است.

کمک سرخ فعلی در سال ۱۹۷۵ تاسیس شد است، اما کمک سرخ دیگر که به مراتب کمونیستی تر، رادیکال تر و انقلابی تر بود، در اوایل قرن بیستم با تلاش های بی وقفه ی کلارا زتکین، یکی‌ از رادیکال ترین و خوشنام ترین کمونیست ها در تاریخ مبارزات کمونیستی تاسیس شد و در دوران بربریت فاشیسم هیتلری یکی از سازمان های زیر زمینی بود که از کمک به کمونیست ها و دیگر فعالین سیاسی تحت سرکوب نازی از هیچ کمکی دریغ نمی کرد. این سازمان در دوران فاشیسم توانسته بود بیشترین تشکیلات خود را در میان زنان تثبیت کند، چون زنان به نسبت مردان کمتر از جانب اس اس تحت تعقیب قرار گرفته می شدند. هزاران کودک از خانواده های کمونیست، کودکانی که پدر و مادرانشان یا توسط بربریت فاشیسم کشته شده بودند و یا در زندان به سر می بردند، توسط کمک سرخ به اتحاد جماهیر شوروی و یتیم خانه های تحت کنترل خود روته هیلفه منتقل شده بودند و بسیاری از آنان برای همیشه در شوروی ماندگار شدند، بخشا هم بعد از سقوط فاشیسم هیتلری به دست ارتش سرخ به آلمان برگشتند.
یکی از شخصیت های کمونیست و مطرح، تاریخدان برجسته و بیوگرافی نویس جنبش کارگری آلمان و از فعالین جدی انتی فاشیست که در آن دوران خانواده اش جزو فعالین کمونیست متواری از فاشیسم بودند و به یتیم خانه ی تحت پوشش روته هیلفه منتقل شده بود، کسی نیست جز Ulla Planer رفیق مهربان و دوست داشتنی که هم اکنون ۸۶ سال سن دارد و مقیم برلین است.

تلاش برای ممنوع کردن روته هیلفه، تلاش برای جنایی کردن کار و فعالیت سیاسی برای چپ ها و کمونیست ها و همچنین باز کردن فضا برای بازگشت فاشیسم است.

در مقابل تعرض بربریت فاشیسم به روته هیلفه باید ایستاد و هر تعرضی به این سازمان را باید تعرض به تمام نیروهای آزادی خواه و برابری طلب خواند.

زنده باد سوسیالیسم
نابود باد فاشیسم و سرمایه داری با تمام اشکالش

Leave a comment